1. Используйте конструкцию I wish для выражения того, что хотелось бы изменить в настоящем. Н-р: I don’t have a dog. – I wish I had a dog. (Как бы мне хотелось иметь собаку.) I
1. Поставьте глагол в форму Present Perfect Continuous, Past Perfect Continuous или Future Perfect Continuous. To teach She… German since 1970. She… German for 50 years by the year of 2020. She… German for
1. Поставьте глагол из скобок в форму Future Perfect или Future Perfect Continuous. They… (build) the airport by April. (Они построят аэропорт к апрелю.) The speaker… (present) his project for 4 hours by 6
1. Подставьте подходящие притяжательные местоимения в предложения по образцу. Н-р: This book belongs to me. (Эта книга принадлежит мне.) – This is my book. (Это моя книга.) – This book is mine. (Эта книга
– Tell me more about your trip1. Well, Peter and I took2 a plane to San Francisco. We stayed there for two days and went3 down to Monterrey. There we saw Cannery Row. –
1. Образуйте сложное предложение, соединив два простых предложения подходящим союзом “and – but – or – so – because” (возможны несколько вариантов). The taxi stopped. The passenger got out. The taxi stopped. The passenger
Revisions and Notes Повторение и объяснения Прочитайте еще раз объяснения к урокам 36-41. Как всегда, если что-то подзабыли, просмотрите материалы конкретных уроков. Мы уже изучили будущее время. Знаем, как создать вопросительную [урок 36 2]
Directions Can you tell1 me the way to the British Museum? Mmm… Let me see2. Yes. Are you on foot? Yes, I am. – Well, go up Charing Cross Road and take Shaftesbury Avenue3.
Too many experts Despite the fact that there are many more jobs1 today than twenty years ago: Computer operators, airline pilots2, television engineers, even astronauts, Unemployment remains a serious problem. We are in the
1. Поставьте необходимые предлоги в предложения. About in at with to of for on My sister will arrive… the station… 9 o’clock… the morning. (Моя сестра прибудет на станцию в 9 часов утра.) Look…