Начнем с имен числительных 1 – one 2 – two 3 – three 4 – four 5 – five 6 – six 7 – seven 8 – eight 9 – nine 10 – ten
Problems Patient. – Doctor, help me. I keep talking to myself. Psychiatrist. – Don’t worry sir, it’s not uncommon. In fact, thousands of people do it. Patient. – Yes, but doctor, you don’t realise
1. Поставьте в диалоге глаголы из скобок в форме Future Simple или Future Continuous. – Well, Alex. When I… (come round) tomorrow? Is 6 p. m. OK? – Yes, I… (wait) for you tomorrow
1. Подставьте по смыслу следующие глаголы в предложения, используя настоящее простое время. Не забывайте об окончании –s, там где это необходимо. Переведите предложения. Eat (есть) – drink (пить) – live (жить) – forget (забывать)
1. Найдите и подчеркните в тексте прилагательные. Переведите рассказ. My favourite painting is in a light oval room with large windows. It was painted by a famous Italian artist. An elegant lady rides a
John saw* his neighbour smoking a pipe. He took* his own pipe out of1 his pocket and said* : “- Have you got* a match? – Yes, here you are.2″ Oh dear”, said John,
1. Поставьте глаголы из скобок в форму Past Perfect или Past Perfect Continuous. Julia wanted to sit down as she… (stand) at work all day long. (Джулия хотела присесть, потому что она весь день
1. Поставьте глаголы из скобок в форму Past Simple или Past Perfect. Simon… (be) very glad to see that his brother… (do) the homework. (Саймон очень обрадовался, когда увидел, что его брат сделал уроки.)
1. Переведите предложения и определите значение модального глагола (совет, обязанность, упрек, недоумение). We should think twice before buying that yacht. You should have thanked the teacher. A real lady should be delicate in her
1. Выберите верный вариант восклицания. Переведите предложения. … (What/What a) wonderful opportunity! … (What/What a) big feet he has got! … (What/How) strange! … (What/What a) terrible disaster! … (What/How) fun! … (What/How) funny!